Algemene voorwaarden (AV)
I. Identiteit van de ondernemer
sellBEST Sp. z o. o.
Urzędowska 547a,
23-204 Kraśnik/Polen
Btw-nummer: PL7151958118 | REGON: 54258473100000 | KRS: 0001191705
E-Mail: kontakt@sellbest.pl
Telefoonnummer: +48 510 785 867
II. Definities
-
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
- Dag: kalenderdag;
- Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
- Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
- Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Ondernemer: sellBEST Sp. z o. o.,Urzędowska 547a, 23-204 Kraśnik/Polen, Btw-nummer: PL7151958118 | REGON: 54258473100000 | KRS: 0001191705 E-Mail: kontakt@sellbest.pl, Telefoonnummer: +48 510 785 867.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Indien in deze AV sprake is van "consumenten", zijn dit natuurlijke personen, wier bestelling niet voor bedrijfsdoeleinden of zelfstandige of freelance activiteiten bedoeld is. "Ondernemers" zijn daarentegen natuurlijke of rechtspersonen of rechtsbevoegde personenvennootschappen die voor bedrijfsdoeleinden of zelfstandige of freelance doeleinden bestellen. "Klanten" in deze AV zijn consumenten.
Indien als termijn een aantal werkdagen worden aangegeven, worden daaronder alle dagen van de week met uitzondering van zaterdagen, zondagen en wettelijke feestdagen verstaan.
III. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
Het accepteren van een aanbieding, plaatsen van een bestelling houdt in dat u de toepasselijkheid van deze Voorwaarden aanvaardt.
IV. Elektronische diensten
-
De verkoper stelt de volgende elektronische diensten gratis ter beschikking van de klant via de online shop:
- Account;
- de mogelijkheid voor Klanten om bestellingen te plaatsen en verkoopcontracten af te sluiten in overeenstemming met de principes die in deze AV zijn vastgelegd;
- de mogelijkheid om een winkelmandje te gebruiken;
- Nieuwsbrief;
- beoordelingen in de online shop (XII).
-
Het gebruik van de Account is mogelijk na voltooiing van de volgende stappen door de Klant
- Invullen van het registratieformulier en accepteren van de bepalingen van deze AV,
- Klikken op de knop “Registreren”.
De volgende klantgegevens zijn vereist in het registratieformulier: Voor- en achternaam, e-mailadres en een door de klant te bepalen wachtwoord.
Het servicecontract komt tot stand wanneer aan de volgende voorwaarden is voldaan: (i) effectieve invulling en acceptatie van het registratieformulier voor het aanmaken van een account door de Klant (verzending aan de Verkoper), (ii) acceptatie van de Algemene Voorwaarden. De account wordt gratis verstrekt voor onbepaalde tijd.
De Verkoper kan weigeren een Account te registreren als de Klant de bepalingen van paragraaf 8 hieronder overtreedt.
Het gebruik van het winkelmandje begint wanneer de klant het eerste product in het winkelmandje plaatst. Het winkelmandje is een eenmalige dienst die gratis wordt aangeboden en eindigt wanneer de klant er een bestelling via plaatst of niet langer een bestelling plaatst. Afhankelijk van de beschikbare functies kan het winkelmandje informatie over de door de klant geselecteerde producten opslaan, zelfs nadat de browsersessie is beëindigd, maar het garandeert niet dat exemplaren van de door de klant geselecteerde producten beschikbaar zullen zijn om de bestelling op een latere datum te plaatsen.
Om de dienst Nieuwsbrief te starten, moet de klant akkoord gaan met het ontvangen van commerciële informatie en de voorwaarden van de dienst Nieuwsbrief accepteren door het betreffende vakje (checkbox) aan te vinken of op de betreffende knop te klikken en zijn e-mailadres in het daarvoor bestemde veld op de website van de Online Shop in te vullen en vervolgens op de activeringslink te klikken die naar het opgegeven e-mailadres zal worden gestuurd (moment van opname van de dienst Nieuwsbrief).
-
In het bijzonder is de klant verplicht
- alleen ware, actuele en alle vereiste klantgegevens te verstrekken in de bestelling en in het account en, in geval van een wijziging van dergelijke gegevens, onmiddellijk de gegevens bij te werken, met inbegrip van persoonsgegevens, die door de klant aan de verkoper zijn verstrekt in verband met het sluiten van de koopovereenkomst of het gebruik van de elektronische diensten;
- de Elektronische diensten zodanig te gebruiken dat het functioneren van de Verkoper, de Online Shop niet wordt belemmerd;
- de elektronische diensten te gebruiken op een manier die in overeenstemming is met de wettelijke wetten, de bepalingen van de Algemene Voorwaarden en de geaccepteerde gewoonten en regels van sociaal samenleven in het betreffende gebied;
- de login en het wachtwoord vertrouwelijk te behandelen en in het bijzonder niet door te geven aan onbevoegde personen. In het bijzonder is de Verkoper niet aansprakelijk voor het verlies van gegevens of toegang tot gegevens die zijn opgeslagen in de account als gevolg van een schending van de bovenstaande verplichting door de Klant;
De Verkoper kan de Serviceovereenkomst beëindigen om de volgende geldige redenen:
de wijze waarop de Elektronische Diensten worden gebruikt is in strijd met de regels en het doel van de Online Shop;
de activiteit van de klant is in strijd met de goede zeden, zet aan tot geweld of pleegt een strafbaar feit en schendt de rechten van derden;
de klant de bepalingen van Art. IV para. 8 van de Algemene Voorwaarden.
De opzegging van de Serviceovereenkomst door de Verkoper wordt verzonden naar het door de Klant opgegeven e-mailadres.
De opzegtermijn voor beide partijen is 14 dagen. Opzegging van de serviceovereenkomst door een van beide partijen staat gelijk aan opzegging van het account.
V. Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
De Prijzen van de producten worden weergegeven in euro en zijn inclusief alle belastingen. De weergegeven prijs is exclusief de kosten van voorbereiding en levering, behalve indien anders vermeld.
SELLBEST behoudt zich het recht voor de prijzen van haar Producten naar eigen inzicht te wijzigen.
VI. Plaatsen van een bestelling
-
De koper heeft de mogelijkheid om producten van de winkel te bestellen
- online via de website van de winkel.
- per e-mail.
- per telefoon.
Bestellingen kunnen worden geplaatst na registratie van een account in de shop of zonder registratie van een account in de shop.
Om een bestelling te plaatsen, moet u in het elektronische bestelformulier de als verplicht gemarkeerde persoonsgegevens invullen, akkoord gaan met de inhoud van de Algemene Voorwaarden en de bestelling verzenden door op de knop “Bestellen en betalen” te klikken.
Het verzenden van het elektronische bestelformulier door de klant vormt een bindende verklaring van de wil om een overeenkomst op afstand te sluiten, in overeenstemming met de inhoud van deze Algemene Voorwaarden.
De overeenkomst voor verkoop op afstand wordt geacht te zijn gesloten op het moment dat de verkoper het elektronische bestelformulier heeft aanvaard, wat wordt bevestigd door het weergeven van een bericht aan de klant waarin de aanvaarding van de bestelling wordt bevestigd en het nummer ervan wordt vermeld.
Na het sluiten van de overeenkomst op afstand ontvangt de klant per e-mail een bevestiging van de geplaatste bestelling met daarin: een bevestiging van de aanvaarding van de bestelling en een definitieve bevestiging van alle essentiële elementen van de bestelling en de algemene voorwaarden van de gesloten overeenkomst op afstand (algemene voorwaarden van de webwinkel), gegevens van de Verkoper, de aansprakelijkheid van de Verkoper voor de kwaliteit van de dienstverlening, de diensten die de Verkoper na de verkoop verleent en de wijze en gevolgen van de opzegging van de overeenkomst.
-
Tot het moment waarop de Verkoper met de uitvoering van de bestelling begint:
- De Klant kan zijn bestelling wijzigen met behulp van de technische oplossing die beschikbaar is op de pagina van het elektronische bestelformulier en door het hele bestelproces opnieuw te doorlopen. De bestelling wordt gewijzigd door een nieuwe bestelling te plaatsen, die in de plaats komt van de eerder geplaatste bestelling. Eventueel wordt de door de Klant gedane betaling verrekend met de nieuwe bestelling en in geval van overbetaling wordt deze teruggestort op de bankrekening waarvan de betaling is gedaan.
- De Klant kan zijn bestelling annuleren door de optie “bestelling annuleren” te selecteren die beschikbaar is op de pagina Elektronisch bestelformulier.
Als de klant de bestelling annuleert, zal de verkoper de ontvangen betaling binnen 3 werkdagen terugbetalen. De terugbetaling zal worden uitgevoerd met dezelfde betaalmethode als die welke door de klant is gebruikt.
De levertijd van de bestelling bedraagt 1 tot 10 werkdagen vanaf de datum van het sluiten van de overeenkomst.
VII. Betaling
De Prijzen van de producten worden weergegeven in euro en zijn inclusief alle belastingen en heffingen.( waaronder de BTW). Ze zijn gewaarborgd tot de publicatie van de nieuwe catalogus.
-
U kunt de betaling op de volgende manieren voldoen:
- PayPal
- IdoPay
- creditcard/debetkaart (Visa, MasterCard)
- Apple Pay, Google Pay
- vooruitbetaling
- onder rembours (Cash On Delivery)
Als u met een door PayPal aangeboden betaalmethode betaalt, wordt de betaling verwerkt door de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg.
Bij betaling via een door IdoPay aangeboden betaalmethode wordt de betaling verwerkt door de betalingsdienstaanbieder IdoPayments sp. z o.o, al. Piastów 30, 71-064 Szczecin/Polen.
Houd er alstublieft rekening mee dat wij alleen betalingen van rekeningen de Europese Unie (EU) accepteren. In geen enkel geval dragen wij de kosten van een geldtransactie.
De ondernemer behoudt zich het recht voor om facturen aan klanten uitsluitend in elektronische vorm aan (momenteel via e-mail) te sturen.
VIII. Levering
Het type transport, de termijn en de kosten worden op de bestelling vermeld afhankelijk van de plaats van levering, de aard van de bestelde Producten en de aard van de prestatie waarvoor de Klant heeft gekozen.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
De door SELLBEST opgegeven levertijden zijn indicatief.
Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten.
Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
De geleverde producten blijven tot de volledige betaling van de aankoopprijs het eigendom van SELLBEST.
IX. Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn is veertien dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Email: kontakt@sellbest.pl) via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
-
Hierbij wens(en) ik/wij (*) de aankoop van de volgende goederen ongedaan te maken (*):
- Besteld op (*) / Ontvangen op (*) _____ - Naam van de klant(en) _____ - Adres van de klant(en) _____ - Datum _____ (*) Doorhalen wat niet van toepassing is
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onmiddellijk en in ieder geval ten laatste binnen veertien dagen vanaf de dag waarop u ons in kennis hebt gesteld van de herroeping van deze overeenkomst, aan ons (sellBEST, Żeromskiego 19, 23-213 Zakrzówek/Polen, +48 510 785 867) terug te sturen of te overhandigen. De termijn wordt in acht genomen, indien u de goederen vóór afloop van de termijn van veertien dagen verstuurt. In dit geval bent u verplicht om de kosten van retourzending op uw rekening te nemen.
U hoeft alleen te betalen voor de waardevermindering van de goederen, indien deze waardevermindering is te herleiden op een ter controle van de aard, de eigenschappen en de werking van de goederen niet noodzakelijk hanteren ervan.
X. Uitsluiting herroepingsrecht
-
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
- Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
XI. Klachtenregeling/ Nakoming overeenkomst en extra garantie
De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer. E-mail : kontakt@sellbest.pl.
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie gestuurd.
De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
XII. Beoordelingen in de online shop
De klant van de online shop heeft de mogelijkheid om vrijwillig en gratis een beoordeling te geven van de aankopen die hij in de online shop heeft gedaan. Het onderwerp van de beoordeling kan ook de beoordeling, de foto of de recensie van het in de online shop gekochte product zijn.
Een beoordeling kan alleen worden ingediend door een klant die aankopen heeft gedaan in de online shop van de verkoper.
De door de klant ingediende beoordelingen worden door de verkoper in de online shop.
Het geven van een beoordeling mag door de klant niet worden gebruikt voor onwettige handelingen, in het bijzonder voor handelingen die oneerlijke concurrentie tegen de verkoper vormen of inbreuk maken op de persoonlijke rechten, intellectuele eigendomsrechten of andere rechten van de verkoper of derden.
Een beoordeling kan alleen worden ingediend voor producten die daadwerkelijk in de online winkel van de verkoper zijn gekocht. Het is verboden om fictieve/schijnbare koopcontracten af te sluiten om een beoordeling te kunnen geven. De auteur van de beoordeling mag ook niet de verkoper zelf of zijn werknemers zijn, ongeacht het soort dienstverband.
De ingediende beoordeling kan te allen tijde door de auteur worden verwijderd.
XIII. DSA
Het is de Klant verboden om illegale inhoud aan te bieden. Het aanspreekpunt van de verkoper voor directe communicatie in het kader van Verordening 2022/2065 betreffende de interne markt voor digitale diensten en wijzigingen van Richtlijn 2000/31/EG (wet inzake digitale diensten, eng. DSA) is: kontakt@sellbest.pl. Communicatie kan in het Nederlands of Engels.
We hebben een meldings- en klachtenprocedure opgezet voor de beoordeling van mogelijk illegale inhoud. Als u het niet eens bent met onze beslissing, heeft u verschillende rechtsmiddelen tot uw beschikking.
XIV. Slotbepalingen
SELLBEST is eigenaar van alle intellectuele eigendomsrechten op de producten, en meer in het algemeen op de merken, illustraties, afbeeldingen en logo’s die op de artikelen, de accessoires of verpakkingen worden weergegeven. Deze blijven het exclusieve eigendom van SELLBEST met uitzondering van de rechten van haar partners en/of leveranciers op hun producten merken en logo’s die op de Site worden weergegeven.
Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze Voorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze Voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
Het VN-verdrag (CISG) evenals eventuele andere internationale overeenkomsten, ook na hun overname in het Nederlandse recht, gelden niet. Dat betekent ook dat de klant die in één van de EU-landen of in Zwitserland verblijft de verleende bescherming die voortgaat uit dwingende voorschriften van het recht van dat land niet ontnomen wordt.
Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.